- Seria „Perspektywy Ponowoczesności” to wydawnictwa niebędące publikacjami pokonferencyjnymi, lecz wieloautorskimi tomami monograficznymi. Każdy tom opatrzony jest obszernym wstępem o charakterze teoretycznym lub przekrojowym.
- W serii „Perspektywy Ponowoczesności” wydawane są wyłącznie te rozdziały, które otrzymały pozytywną recenzję.
- Treść recenzji udostępniana jest Autorom.
- Proces recenzencki odbywa się na zasadach double blind. Jest to reguła przestrzegana bezwzględnie i nie ma od niej wyjątków.
- Decyzją Zarządu Ośrodek Badawczy Facta Ficta zleca odpłatne wykonanie recenzji, jednak nie ponosi odpowiedzialności za treść oraz opinie i poglądy, które znajdują się w przedłożonej recenzji.
- Decyzją Zarządu recenzujący ma obowiązek dla każdego z rozdziałów sporządzić osobno opinię składającą się z minimum 5 zdań, umieszczoną w polu „Tekst recenzji do przekazania Autorowi”. Oznacza to obowiązek sporządzenia recenzji, której treść bezpośrednio i indywidualnie odnosi się wyłącznie do przedłożonego do zaopiniowania rozdziału.
- Prace redakcyjne rozpoczynają się zgodnie z harmonogramem ustalanym każdorazowo przez redaktora lub redaktorów danego wieloautorskiego tomu monograficznego.
- Prace odbywają się w ustalonej kolejności, która wynika z zamiaru rzetelnego opracowania rozdziałów wchodzących do tomu. Kolejność prac jest ustalona odgórnie i każdorazowo przebiega zgodnie z ustalonym porządkiem.
- Wszystkie rozdziały w serii „Perspektywy Ponowoczesności” podlegają licencji Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0), w ramach której dopuszcza się udostępnianie (kopiowanie i rozpowszechnianie materiału w dowolnym medium czy formacie) oraz dostosowywanie (remiksowanie, transformację, opieranie się na materiale) tekstów do jakichkolwiek celów, nawet komercyjnych, zakładając że pozostają one odpowiednio cytowane, z odniesieniem do licencji i objaśnieniem czy zmiany zostały wprowadzone. Użytkownicy mogą dopełnić tego obowiązku w dowolny racjonalny sposób, lecz nie w taki, który sugeruje, że licencjodawca popiera ich użycie. Pełny kodeks prawny CC BY 4.0 jest dostępny na stronie internetowej Creative Commons.
- Autorzy mają obowiązek podpisania umowy licencyjnej z Wydawcą serii. Niepodpisanie umowy oraz oświadczenia skutkuje niemożnością opublikowania tekstu.
- Decyzją Zarządu fundacji zaświadczenia o przyjęciu rozdziału do druku wydawane są wyłącznie w wypadku rozdziału po recenzjach, znajdującego się po redakcji, korekcie etc., a umowa licencyjna została podpisana i odesłana do Wydawcy.
- Za wystawienie zaświadczenia o publikacji pobierana jest jednorazowa opłata w wysokości 30 PLN (na konto Wydawcy). Opłata wynika z faktu, że redakcja nie ma możliwości ponoszenia – oprócz kosztów związanych z procesem wydawniczym – także kosztów związanych z wydrukiem oraz dostarczeniem zaświadczenia do adresata.
- English version
- Ośrodek Badawczy Facta Ficta
- O Ośrodku
- Konferencje
- O konferencjach Ośrodka
- Nadchodzące
- Archiwum konferencji
- Strony archiwalne
- Grzech, występek, zło
- Odwet, zemsta, rewanż
- Niesamowite, niecodzienne, fantastyczne, tajemnicze
- Tradycja, zwyczaj, obyczaj
- Emocje
- Bohaterstwo, aktywizm, poświęcenie – historie dawne i współczesne
- Kryzys(y)
- Groza i makabra – historia, konteksty, ujęcia, interpretacje
- Tajemnice, zagadki, sekrety
- Dyskursy twórczości i wyobraźni
- Kontrowersje i skandale
- Zbrodnie – historia, społeczeństwo, kultura i media
- Konflikty, spory, waśnie
- Katastrofa, tragedia, trauma
- Miasto – kultura, historia, społeczeństwo
- Bieda, niedostatek, ubóstwo
- Edukacja
- Pogranicza, peryferie, margines
- Antagonizmy
- Rodzina – kultura, tradycja, społeczeństwo
- Polityka
- Fetysze i przemiany ponowoczesności
- „Gdzie ci mężczyźni”. Kultura – cywilizacja – obyczaj
- Bohaterstwo, aktywizm, poświęcenie – przeszłość i współczesność? Aspekty kulturowe, historyczne, społeczne
- His Master’s Voice Annual Conference
- Encyklopedyzm. Od Wielkiej Encyklopedii do Wikinomii
- Dyskursy władzy
- Poetyki pisarstwa historycznego
- Dyskursy kryzysu
- 50 Shades of Popular Culture 2
- Ars epistolandi. Listy dawniej i dziś
- Czas i to, co inne
- Dyskursy gier wideo
- Expanding Universes
- Fantastyczne tryumfy wyobraźni
- Fictional maps
- Ja, szpieg. Autentyczni i fikcyjni agenci w literaturze, kulturze i mediach
- Kultura seriali
- Miasto: dom — miejsce — palimpsest
- Music Across Media: Functions, Convergence, Meaning
- Mury. Ruchy migracyjne i uchodźstwo w przestrzeni kulturowej i historycznej
- Na tropach zbrodni. Historia – kultura – afekty
- Nawiedzone miejsca
- Obcość, inność, wykluczenie
- Od adaptacji do remediacji
- Poetyki pamięci
- Rejestry kultury
- Seminarium ksenologiczne
- Sztuki piękne i artyści w literaturze i kulturze popularnej
- Światy Grozy
- Światy poza światem
- Topografie podróży
- Upiory, duchy, zjawy. Widmowe reprezentacje w popkulturze
- Zombie w kulturze
- Żołnierze, rebelianci, kondotierzy i zbrojni. Figury wojowników od Iliady po Call of Duty
- Czasopisma
- Serie wydawnicze
- Wykłady gościnne
- Granty
- Współpraca
- Zespół
- RODO